בג"ץ מול הממשלה: צו על תנאי בסוגיית חומש

איתי גדסי No Comments on בג"ץ מול הממשלה: צו על תנאי בסוגיית חומש

בג"ץ הוציא צו על תנאי המורה לממשלה לנמק מדוע ישיבת חומש לא תפונה. בישיבה הגיבו: "הממשלה חייבת לצאת להליך חקיקה מהיר של ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון. זו התשובה להשתוללות בג"ץ"

חומש צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצעד תקדימי, וחרף בקשת המדינה והסברי נציג המדינה בדיון, שופטי בג"צ הוציאו לפני זמן קצר צו על תנאי המורה לממשלה להשיב בתוך 90 יום מדוע לא תפונה ישיבת חומש.

בישיבת חומש מסרו "האחריות על הממשלה, הממשלה חייבת לצאת להליך חקיקה מהיר של ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון. זו התשובה להשתוללות בג"צ. ממשלת ימין תיבחן במעשים, ביכולתם לתקן את עוול הגרוש, ולא לתת לבג"צ לנהל את הממשלה. אנו בטוחים כי ממשלת הימין תצא בע"ה להליך חקיקה מהיר של ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון. זו התשובה להשתוללות בג"ץ".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן ממובילי המאבק על צפון השומרון, ומגורש בעצמו משא-נור הגיב להחלטה "חומש זה המבחן של הממשלה. שופטי בג"צ הניחו את הדברים בצורה ברורה מול ראש הממשלה בנימין נתניהו וכל שרי הממשלה. זה המבחן הראשון של הממשלה, ולממשלה אסור להיכשל בו. עליה לומר בצורה ברורה – הגירוש היה עוול, הגירוש היה טעות, שטח היישובים שנעקרו בצפון השומרון הוא שטח c שטח בשליטה מלאה של מדינת ישראל, צה"ל נמצא שם רוב הזמן, בחלק גדול מהקרקע אין טענה עליו שמדובר באדמה פרטית, אין סיבה לא לבטל את חוק ההתנתקות ולהסדיר את ישיבת חומש באופן מידי, זה הדבר המידי שהממשלה חייבת לעשות, ונעמוד על כך שתעשה", מסר דגן.



0 תגובות